Mezi cíle našeho školního vzdělávacího programu patří seznamování dětí s přírodou a přírodními jevy. Je kladen důraz na bezprostřední kontakt s přírodou, její pozorování a poznávání všemi smysly.
Prostřednictvím poskytnutí neinvestičního účelového příspěvku v rámci EVVO z rozpočtu MSK – „Podpora aktivit v zahradách“ – se nám podařilo na školní zahradě vytvořit senzorický chodníček, který současně esteticky dotváří prostor před vchodem do MŠ, kde máme již od loňského roku „miniarboretum“ s popiskami jednotlivých rostlin.
Senzorický chodníček má pro děti především terapeutický efekt – posiluje senzorické i motorické vjemy, svaly a kloubový aparát. Zlepšuje krokovou balanční lokomoci i celkovou koordinaci pohybů. Při chůzi po senzorickém chodníčku mají děti možnost vnímat různé druhy povrchů, které stimulují nejen plosku nohy, ale podporují celistvý rozvoj pohybové soustavy. Současně nabízí možnost hraní různých her. Děti si rozšiřují své všeobecné znalosti o jednotlivých druzích materiálů, mohou vyjadřovat své pocity, čímž si rozvíjí svou slovní zásobu.